اشتـراک گـذاری

تحلیل لوگوی تردز (Threads)

تحلیل لوگوی تردز (Threads)

فهرست مطالب

تحلیل لوگوی تردز (Threads)

چندی پیش متا، اپلیکیشن جدیدی را با نام تردز (Threads) معرفی نمود. کاربرد این اپلیکیشن همانند توییتر است؛ یعنی مخاطبان می‌توانند مثل توییتر در این اپ نوشته‌هایی را منتشر کنند. به عبارتی دیگر ارتباطی مبتنی بر متن داشته باشند. این اپ با اینستاگرام به خوبی لینک شده و قابلیت تطبیق پذیری بالایی دارد. بدیهی است بلافاصله پس از انتشار اپ سیل دانلود شروع و میلیون‌ها اکانت در سرتاسر دنیا ساخته شد. از این رو با هم به بررسی و تحلیل لوگوی تردز (Threads) می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی در مورد لوگوی تردز (Threads) وجود دارد. به طوری که نه تنها، کاربران در شبکه‌های اجتماعی بلکه، نویسندگان در وبلاگ‌های خود نظرات متفاوتی دارند. شاید هدف تیم طراحی لوگوی این برنامه نیز جنجالی بودن این لوگو باشد. در این مقاله ابتدا به بررسی دقیق مفهوم عناصر استفاده شده در این لوگو و سپس به بررسی نظر مخاطبان می‌پردازیم. همچنین، فونت و پالت رنگی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم و در مورد طراح این اثر صحبت می‌کنیم.

دانلود اپ تردز و بررسی لوگوی آن

بررسی مفاهیم عناصر

لوگوی اپلیکیشن جدید متا (Threads) طراحی ساده و تاثیر کذاری دارد. این لوگو از عناصر مختلفی برای نشان دادن هدف و شخصیت برنامه استفاده می‌کند. شاید اولین عنصری که توجه مخاطبان را جلب می‌کند عنصر اصلی لوگو که یک شکل بین حرف “G”و نماد “@” است. این حرف خاص با فونتی مخصوص شبیه به یک نخ ارائه می‌شود و به دور المنت داخلی پیچیده شده است. می‌توان گفت این ساختار یک راه هوشمندانه برای نمایش بصری نام برنامه است، در حالی که تمرکز آن بر ارتباطات جمعی را نیز نشان می‌دهد.

همچنین، یک دایره کوچک و سفید در مرکز این حرف وجود دارد. این دایره را می توان نمایانگر سر یک شخص یا یک جامعه دید. این منحنی می‌تواند نشان دهنده بستری برای افراد جامعه باشد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و افکار و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. البته این منحنی یک دایره کامل و منظم نیست و بیشتر حالت اشک دارد.

توییت در مورد جنبه های دیگر لوگوی تردز (Threads)

دیگر جنبه‌های لوگوی تردز (Threads)

همانطور که گفته شد، دیدگاه های متفاوتی حول محور این لوگو بوجود آمده است. برخی از کاربران معتقدند که این طراحی شبیه به گوش انسان است. همانطور که اشاره کردیم، این پلتفرم برای اشتراک گذاری محتواهای متنی ایجاد شده و کاربران می‌توانند افکار و اتفاقات روز خود را برای دیگران تعریف کنند، از این رو، آن را شبیه گوش انسان به منظور شنوا بودن و خواندن محتوای کاربران طراحی کردند.

استفاده از یک حرف واحد به عنوان لوگو اقدامی جسورانه است. برخی از مخاطبین این منحنی را به صورت حرف “G” می‌بینند. برخی دیگر گفته‌اند که این آرم شبیه یک شیرینی محبوب هندی است. البته مشابه این شیرینی را ما با نام زولوبیا می‌شناسیم. برای دیدن دیگر توییت‌ها و نظرات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در تفسیری دیگر، کاربران ادعا می‌کنند که این لوگو شکل پیچیده تری از نماد «@» است. جالب است بدانید، اپلیکیشن توییتر بود که این نماد را به وضعیت کنونی و نمادی برای اکانت کاربران درنظر گرفت. انتخاب نماد “@” به عنوان لوگو را می‌توان اقدامی شجاعانه مبتنی بر ادعای این اپ بر جدیدترین و بهترین نرم‌افزار متنی و کنار زدن توییتر دانست. در نهایت، بدیهی است که برداشت معنای لوگو به عهده خود فرد است که چه تصمیمی می‌گیرد.

لوگوی تردز (Threads)

 بررسی فونت و پالت رنگی لوگوی تردز (Threads)

فونت استفاده شده فونتی است ساده، مینیمال، نخی و همچنین پرکاربرد در محتواهای متنی. همچنین استفاده از دو رنگ سیاه و سفید در ابتدا ما را به یاد اپلیکیشن تیک تاک (TikTok) می‌اندازد.از این رو، در این قسمت مفهوم این دو رنگ را بررسی می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، زمانی می‌توانید یک لوگوی سفید داشته باشید که رنگ دیگری در پس زمینه وجود داشته باشد. در این حالت، آن رنگ نقش اصلی را ایفا کرده و بیان ویژگی‌های برند بر دوش آن خواهد بود.

البته رنگ لوگو نیز دربردارنده ویژگی‌هایی همانند: پاکی، خلوص، شفافیت، جوانی و معصومیت است. اما رنگ مشکی در دنیای برندینگ، نماد حرفه‌ای ‌بودن و جدیت است. همچنین می‌توان از آن برای ایجاد احساس ظرافت، قدرت، حس اقتدار و احترام نیز استفاده کرد. بنابر این استفاده از این رنگ یعنی صدور بیانیه‌ای قدرتمند و قوی. با وجود کل کل بین مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) و ایلان ماسک (Elon Musk) استفاده از این رنگ حرکتی هوشمندانه بود.

طراح

هویت طراح لوگو‌ی تردز (Threads) به طور عمومی منتشر نشده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که این لوگو توسط تیمی از طراحان متا پلتفرم، شرکت مادر اینستاگرام، طراحی شده باشد. صرف نظر از اینکه چه کسی این لوگو را طراحی کرده است، واضح است که فکر و تلاش زیادی برای ایجاد آن انجام شده است. کارکردن با تیمی حرفه‌ای با بهترین قیمت همواره از دغدغه‌های اصلی مدیران بوده است. تیم طراحان پیشرو با شناخت شما و برندتان، بهترین لوگو را بر اساس سلیقه و هدف شما ارائه می‌دهد. تجربه کارکردن با طراحان حرفه‌ای، با ‌تجربه و قابل اعتماد را ازدست ندهید و بر بروی لینک کلیک کنید.

نتیجه گیری

با وجود بحث‌های متفاوت در مورد لوگوی تردز (Threads) این طراحی را می‌توان طراحی‌ای موفقیت آمیز دانست. چرا که تحلیل این لوگو ترندترین موضوع برای صحبت است و همچنین تمامی تحلیل‌ها را می‌توان درست تلقی کرد. به طور کلی، لوگوی اپلیکیشن جدید متا (Threads) یک اثر برندسازی خوب و موثر است. یک لوگوی ساده و در عین حال معنادار است که مطمئناً به این برنامه کمک می کند تا از رقبا متمایز شود. نظر شما در مورد این طراحی چیست؟ اولین عنصری که در طراحی توجه شما را جلب کرد چه بود؟ در قسمت کامنت‌ پاسخ خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: شاهنده شمشیری

ایمیل: shahande.sh(at)gmail.com

: به این مطلب امتیاز دهید.
تصویر پیمان اکبری

پیمان اکبری

سلام من پیمان اکبری هستم امیدوارم مطالب این سایت بتونه به مسیر برندسازی شما کمک کنه

2 پاسخ به “تحلیل لوگوی تردز (Threads)”

  1. مجتبی حبیبی گفت:

    👏👏👏👏👏
    عالی بود !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *